1. Voyage Of The Trieste (W. Cobb) - 3:38
2. In The Past (W. Proctor) - 3:06
3. Inner Mystique (W. Cobb) - 5:35
4. I'm Not Like Everybody Else (R. Davis) - 3:42
5. Medication (M. Alton, B. Ditosi) - 2:06
6. Let's Go, Let's Go, Let's Go (H. Ballard) - 2:15
7. It's All Over Now, Baby Blue (B. Dylan) - 3:11
8. I Ain't No Miracle Worker (N. Mantz, A. Tucker) - 2:49
2. In The Past (W. Proctor) - 3:06
3. Inner Mystique (W. Cobb) - 5:35
4. I'm Not Like Everybody Else (R. Davis) - 3:42
5. Medication (M. Alton, B. Ditosi) - 2:06
6. Let's Go, Let's Go, Let's Go (H. Ballard) - 2:15
7. It's All Over Now, Baby Blue (B. Dylan) - 3:11
8. I Ain't No Miracle Worker (N. Mantz, A. Tucker) - 2:49
Dave Aguilar: Vocals, Harmonica, Percussion
Mark Loomis: Lead Guitar, Vocals
Sean Tolby: Rhythm Guitar
Bill Flores: Bass
Gary Andrijasevich: Drums
Don Bennett: Vocals ("Medication", "Let's Go, Let's Go, Let's Go")
Intrygujący, chociaż niestety mało popularny zespół Chocolate Watch Band
pochodzący z San Jose z Kalifornii to kwintesencja garażowego, psychodelicznego
grania ale ich historia to strach i dziwność. Grupa powstała w 1965 roku w
składzie Dave Aguilar, Mark Loomis, Sean Tolby i Gary Andriyasevitch. To
właśnie ta inkarnacja sprawiła, że Chocolate Watch Band zyskali reputację
znakomitego zespołu rozsadzającego scenę swoją drapieżnością i surową energią.
Regularne występy w obrębie Zatoki, często wraz z mało znanymi grupami z Wielkiej
Brytanii powodowały wzrost popularności i wypełnione po brzegi sale co szybko
doprowadziło do nagrania pierwszej płyty.
Po jej wydaniu mniej więcej w tym
samym czasie muzycy zostali przedstawieni nowatorskiemu producentowi nagrań
Edowi Cobbowi. Na koncertach nadal mogli grać swoje kawałki będące mieszanką
eksplozji brytyjskiej inwazji ale w studio zostali pozostawieni w rękach Cobba
i to on decydował o wszystkim.
Znamy w historii muzyki parę przypadków gdy na
okładce płyty pojawia się autor piosenek i ma to mały związek z muzyką zawartą
na płycie. Prasa muzyczna ukrzyżowała The Monkees gdy nagrali „Last Train to
Clarksville” i „I’m a Believer” bez odpowiedniej notatki na okładce. Podobnie
było z płytą „Pet Sounds” zespołu Beach Boys, gdy w rzeczywistości jest to
solowy materiał Briana Wilsona. Wprawdzie zespoły zrozumiały ten krok po
niewczasie i muzycy The Monkees zbuntowali się przeciw temu postępowaniu i
zażądali nagrania własnej muzyki a nie odgrywania ról zespołu w programie
telewizyjnym. Natomiast chłopaki z Beach Boys zrozumieli geniusz Wilsona i tylko
obalili go z fotela producenta przy nagrywaniu kolejnej płyty „Smile”.
Ed Cobb mający głęboki wpływ na dziedzictwo Chocolate Watch
Band napisał wiele materiału i narzucił wizję delikatnej psychodelii zespołowi,
który nigdy już nie wykonał tego materiału na żywo.
Ale chłopcy dorastali i mocno utożsamiali się z Latem
Miłości. Loomis odszedł z grupy i stworzył psychodeliczno folkową efemerydę The
Tingle Guild a i reszta muzyków kierowała swoje spojrzenia w stronę dalszego poszerzania
świadomości.
Nowa płyta „The Inner Mistique” została nagrana w 1968 roku
a jedynym muzykiem z poprzedniego wcielenia grupy został Sean Tolby. Ta
krótkotrwała reinkarnacja zespołu wydała zadziwiającą muzykę napisaną przez
Cobba, która niewiele ma wspólnego z pierwszym wcieleniem grupy ale
zadziwiająco wchodzi poprzez swoje dźwięki w obszary bezgranicznej otwartości
potęgując słuchanie płyty.
Pierwsza strona lp zawiera trzy utwory będące obszarem
działania producenta nagrań. „Voyage of the Trieste” to psychodeliczna raga,
która podobnie jak tytułowy numer jest instrumentalną podróżą tak rzadko
spotykaną na ówczesnych płytach. Dodatkowo na „The Inner Mistique” mamy uroczą
melodię w której dominującym instrumentem jest flet wspomagany gitarami
akustycznymi. Te dwa instrumentalne utwory przedziela numer „In The Past”,
miękki, wypływający z ciemnych wód sitarowo psychodelicznej ekspresji
zaśpiewany łagodnym głosem przez Dona Bennetta. W sumie ta pierwsza strona
albumu jest przyjemnym, falującym przystankiem łagodnej psychodelii. Moc
drugiej połowy płyty otacza nas pełną głębią narkotycznych wizji. Pięć piosenek,
z czego dwie „I’m Not Like Everybody Else” oraz „It’s All Over Now, Baby Blue”
są niewątpliwie klasykami garażowego grania. Już choćby dla tych tylko dwóch
coverów warto zapoznać się z tą płytą. Pozostałe trzy numery zachowały
młodzieńczą werwę zespołu, a dominujące kwasowe gitary dopełniły pełnego obrazu
drugiej płyty. Grupa Chocolate Watch Band jest dość ekscytującym i mocnym
zjawiskiem na scenie psychodelicznej, ale niestety zbyt mało docenianym.
Niewiele osób wymienia ich wśród grona godnych poznania psychodelicznych
zespołów. Ale jeżeli lubisz muzykę tamtych czasów to nie masz żadnych powodów
aby ignorować ten zespół, więc wpisz go sobie na swoją listę i zapoznaj się z
ich muzyką.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz