Disc 1 studio 1970
1. Days Gone By (Tom LaVarda) - 4:18
2. Since I Met Her (Tom LaVarda) - 3:29
3. Oh, Yes, Yes! - 3:49
4. Key Of Be (J. D. Sharp) - 7:17
5. No Hiding Place - 5:29
6. All My Life (Tom LaVarda) - 2:50
7. Walk With Me - 2:46
8. I'm A Fool - 2:21
9. Blood Of The Nation - 3:06
Disc 2 Live
1. Wars To Rainstorms - 4:09
2. Rhyme Of Time - 3:14
3. No Reason - 4:30
4. They Don't Know - 1:49
5. Message For The People - 3:32
6. What To Do - 4:28
7. Last Saturday Night - 7:08
8. Learning To Die - 2:36
9. Lost Hope (Tom LaVarda) - 5:20
10.Every Day And Every Night - 8:30
11.Drivin' Wheel (Roosvelt Sykes) - 5:51
12.Since I Met Her (Tom LaVarda) - 3:09
1. Wars To Rainstorms - 4:09
2. Rhyme Of Time - 3:14
3. No Reason - 4:30
4. They Don't Know - 1:49
5. Message For The People - 3:32
6. What To Do - 4:28
7. Last Saturday Night - 7:08
8. Learning To Die - 2:36
9. Lost Hope (Tom LaVarda) - 5:20
10.Every Day And Every Night - 8:30
11.Drivin' Wheel (Roosvelt Sykes) - 5:51
12.Since I Met Her (Tom LaVarda) - 3:09
*Chris Michie - Lead Guitar, Vocals
*Tom LaVarda - Bass, Piano, Vocals
*Keith Knudsen - Drums, Percussion, Vocals
*George Cash - Sax, Percussion, Vocals
*Ronnie Page - Organ (Disc 2, Tracks 1-8)
*J. D. Sharp - Organ
*Tom LaVarda - Bass, Piano, Vocals
*Keith Knudsen - Drums, Percussion, Vocals
*George Cash - Sax, Percussion, Vocals
*Ronnie Page - Organ (Disc 2, Tracks 1-8)
*J. D. Sharp - Organ
Przyjechali do San Francisco z
Wiscontin chcąc zaistnieć na rynku muzycznym ze swoja muzyką. Ale
pomimo występów w takich halach jak choćby Fillmore West i
nagraniu utworów żadna z wytwórni płytowych nie zainteresowała
się ich twórczością. Jedne odpuściły sobie grupę a inne
przedstawiały tak niekorzystne kontrakty, że muzycy sami
rezygnowali. Cóż pozostało? Rozwiązać zespół i iść każdy w
swoją stronę. I tak ludzie, którzy tworzyli zespół Mendelbaum
rozstali się na zawsze. Na szczęście dwadzieścia dwa lata później
niemiecka wytwórnia płytowa Shadoks Music Records wydała nagrania
zarejestrowane w studio w 1970 roku i dołożyła jeszcze na drugim
cd utwory z koncertów z 1969 roku z klubu The Matrix i sali Fillmore
West.
Sfuzzowane
gitary poparte organami i solidną sekcją rytmiczną wyróżniają
kompozycje zawarte na tym krążku.
Ciekawie zaaranżowane utwory
łatwo wpadają w ucho jak choćby otwierający „Days Gone By”.
Zwodniczo przyciszony wokal zaczyna tą piosenkę by po chwili ostre
wejście perkusji i kąśliwe dźwięki gitary poprowadziły głos
wokalisty do bardziej ekscytujących momentów. Sygnał gitar
przychodzi i odchodzi idealnie współgrając z wypełniającymi luki
organami.
No
i tak już leci do końca.
„Since I Met Her” wyróżnia się
puchnącymi dźwiękami klawiatury i popowym wręcz środkiem z
doskonałą linią basu. Chris Michie wykonujący świetną pracę na
gitarze pokazuje swoje zadziory w kolejnym numerze „Oh, Yes, Yes”.
Melodyjny trzy i pół minutowy rocker ukazuje również zgranie
sekcji rytmicznej. Utrzymanie tempa i wszelkie zasługi są dziełem
Toma LaVarda i Knuta Knudsena.
West Coast Rock tak nazywano muzykę
graną przez kapele z Zachodniego Wybrzeża. I numer „Key of Be”
jest doskonałym przykładem tego stylu. Powolny, ciągnący za sobą
solówkę gitarową podpartą organami przechodzi pod koniec do
bardziej wyluzowanej formy. Mamy tutaj do czynienia ze swobodnym
ładunkiem, który niespodziewanie odchodzi gdy już siedzisz w tym
po uszy.
„No Hiding Place” zostaje zdominowany przez fantastyczne
gitarowe podjazdy i ten specyficzny organowy groove a „All My Life”
pokazuje, że tak się wtedy po prostu grało. Niby folkowo ale nie
do końca, „Walk With Me” ciągnie za sobą tą bezchmurną
krainę i doprowadza do spokojnego odpoczynku. Przydał się przed
kolejnym utworem. „I’m a Fool”, ciężka, atakująca gitarą
pieśń wciska nas w ten wietrzny wir gdzie organy lekko płyną w
dali aby całą płytę zakończyć rozmokłą, elegancką piosenką
„Blood of the Nation”, zagraną na gitarę akustyczną i
fortepian. Udane zakończenie płyty pozostawiające pewien niedosyt.
Drugi
dysk zawiera nagrania zarejestrowane na żywo i są to zupełnie inne
utwory niż te z pierwszej płyty. Mamy tutaj występ w klubie The
Matrix oraz w Fillmore West.
O
dziwo nagranie rozpoczyna się od „Wars to Rainstorms”, które
jest folkowe i tylko organy znaczą linię studyjnych zmagań. Może
trochę być zwodnicze użycie w paru nagraniach saksofonu, który
raczej mało współgra z pozostałymi dźwiękami. Ale nie jest źle.
Nadal gitara Michie oraz organy Ronnie Page’a dominują
wprowadzając atmosferę prawdziwych rockerów. A w balladzie
„Message For The People” George Cash udziela ładnej nastrojowej
lekcji używając swojego saksofonu. Jeszcze zwróćcie uwagę na
„Last Saturday Night” oraz „Every Day and Every Night”,
rozciągnięte numery do prawie siedmiu minut są dobrą okazją, by
być świadkiem imponującej pracy gitarzysty.
No
i cóż, tak jak pisałem grupa Mendelbaum nie została zauważona i
drogi muzyków rozeszły się. Knudsen rozpoczął współpracę z
The Doobie Brothers i z nimi odniósł największe sukcesy a Michie
został cenionym muzykiem studyjnym. Nagrywał m.in. z Vanem
Morrisonem i The Pointer Sisters, niestety dwa tygodnie przed
ukazaniem się nagrań swojego macierzystego zespołu, 27 marca 2003
roku umarł.
Została
płyta z ciekawą muzyką do której zachęcam, bo dobrych dźwięków
nigdy dość.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz