1. Who Do You Love (Part 1)
2. When You Love
3. Where You Love
4. How You Love
5. Which Do You Love
6. Who Do You Love (Part 2)
7. Mona
8. Maiden of the Cancer Moon
9. Calvary
10. Happy Trails
Gary Duncan - guitar,voc
Gary Duncan - guitar,voc
John Cipollina - guitar,voc
David Freiberg - bass,voc,piano
Greg Elmore - drums,voc
W encyklopedii rocka Hardy’ego i Lainga możemy przeczytać
taką opinię, że najwspanialsze gitarowe nagranie w historii muzyki rockowej
utrwalone zostało na płycie grupy Quicksilver Messenger Service, „Happy
Trails”.
Gra J.Cippoliny i G.Duncana to niezwykle przejrzysty, pełen odlotów
dialog gitar, który powoduje ,że słuchając go pozwalam swojej świadomości na
pełne niespodzianek penetrowanie zwykle zamkniętych przestrzeni.
Wszystko
zaczyna się od tematu B.Didleya „Who Do
You Love ?” .
Ten trwający ponad dwadzieścia minut utwór jest gitarową
improwizacją utrzymaną w duchu psychodelicznego rocka. Niesamowita wyobraźnia
muzyczna J.Cippoliny sprawia, że jego gra wgłębia się w nas i powoduje wręcz
ekstatyczne doznania. Wraz z drugim gitarzystą G.Duncanem tworzą niezwykle
wyrazisty gitarowy dialog.
Inwencja twórcza G.Duncana zmierza bardziej w stronę
psychodelii natomiast J.Cippolina popisuje się rockową werwą co słychać w danym
utworze.
Druga strona płyty zawiera cztery utwory płynnie połączone ze sobą.
Najciekawszym z nich jest kompozycja G.Duncana „Calgary” nawiązująca do okładki
płyty stworzonej przez G.Huntera.
Piękna Juanita żegna swojego amanta , który wyrusza na
przygodę życia. Może chce dołączyć do oddziałów E.Zapaty i wziąć udział w rewolucji?
Nie dane to mu
jest.
Trafia do opuszczonej kryjówki rewolucjonistów, gdzie w
niesamowitej atmosferze przygnębienia tylko duchy poległych wyją, przemykają i
zgrzytają. I to wszystko wygrywa nam duet Duncan – Cippolina. Żadnych skarbów
nasz bohater nie znajduje ale zamykająca płytę radosna przyśpiewka tytułowa
sugeruje, że szczęście jednak znalazł – w ramionach ukochanej Juanity.
Płyta „Happy Trails” ukazała się w 1969 roku i zawiera
materiał koncertowy z występów w salach Fillmore East i Fillmore West. Jak
twierdzi D.Freiberg dwa utwory „Maiden of the Cancer Moon” oraz „Calgary”
zostały nieznacznie w studio poprawione.
Niestety po wydaniu lp. zespół musiał opuścić G.Duncan z związku z zatrzymaniem go za posiadanie narkotyków i już do
grupy nie powrócił. Następna płyta wydana parę miesięcy później a zatytułowana „Shady Grove” pomimo ,że utrzymana nadal w duchu psychodelii, jednak muzycznie zatraciła już ten specyficzny klimat starcia
dwóch herosów gitary: J.Cippoliny i G.Duncana.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz